Nieuws

Vandaag vraagt HUKAs aandacht voor het goed beschermen van je huid. Het doel van ‘De Huidkanker Stichting’ is de belangen te behartigen van patiënten met non-melanoom huidkanker. We weten dat er verschillende risicofactoren zijn voor het krijgen van huidkanker. UV-straling van de zon beschadigd de huid, en vergroot zo de kans op huidkanker. Ben je vaak in de zon? Dan loop je wellicht een hoger risico. Om dat risico te verlagen is het belangrijk om de huid te beschermen. Dit doe je door de zon op de sterkste momenten van de dag te vermijden, indien mogelijk. Moet je toch buiten zijn? Kijk dan of je de huid kunt beschermen, door beschermende kleding, een zonnebril én zonnebrandcrème. Er is minder UV-straling in de schaduw, maar niet voldoende om schade te voorkomen. Met name in de zomer is de zon in Nederland sterk. Tip: check de UV index. Als het 's avonds 21.00 uur is, voelt de zon nog warm, maar is de UV index laag. Rond het middaguur is de UV index juist hoog, en is het belangrijk je huid extra te beschermen. Heb je vragen, neem dan eens een kijkje op onze website. Je kunt ook vragen stellen, via het contact formulier of op onze sociale media. Bescherm je huid!